映画『ザ・スクエア 思いやりの聖域』(三幕構成分析#143)

映画『ザ・スクエア 思いやりの聖域』
※あらすじはリンク先のAmazonページからご覧下さい。

※この作品は「物語分析会」でとりあげた作品です。詳細説明は会場で行いました。

【ビートシート】

IMDbより

https://www.imdb.com/title/tt4995790/?ref_=fn_al_tt_3

“I never want to have any in-between scenes that are only there to tell the plot. If I have these scenes I think I’ve failed a little bit as a director.” Ruben Östlund explained that his mission is to make movies full of interesting, stand-alone scenes that highlight human behavior.
“私は、筋を伝えるためだけにあるような、中間のシーンは絶対に入れたくない。もしこのようなシーンがあったら、監督として少し失敗したと思う。” ルーベン・オストルンドは、人間の行動を浮き彫りにする、興味深い独立したシーンでいっぱいの映画を作ることが自分の使命だと説明しました。

Ruben Östlund said in Cannes, “Anything can happen in a movie when suddenly a monkey appears in an apartment. Everything should have a monkey in it.”
ルーベン・オストルンドはカンヌで、「映画の中で、あるアパートに突然猿が現れたら、どんなことも起こりうる。すべてのものに猿が登場するはずです。”

“These people that in the beginning were sitting in tuxedos and eating their nice, fancy dinner, I wanted them to be uncivilized animals in the end, I think that the most uncivilized thing about our time is the collective rage against individuals that are acting uncivilized. Isn’t that the scary thing about us?” said Ruben Östlund about the monkey-man scene.
「冒頭でタキシードに身を包み、素敵で豪華なディナーを食べていた人たちが、最終的には未開の動物になってほしかったんです。それが私たちの怖いところではないでしょうか」と、ルーベン・エストルンドは猿人のシーンについて語っています。

If you watch carefully about ten minutes into the movie, you can see the hand of the woman Christian is trying to shield from her assumed assailant, reaching into Christian’s pocket for his phone.
Also, at the moment that the “attacker” arrives, you can also see the woman reaching into Christian’s back pocket to steal his wallet.
映画の10分くらいを注意深く見ていると、クリスチャンが加害者と思われる女性から盾になろうとする手が、クリスチャンのポケットに手を入れて携帯電話を取っているのがわかります。
また、「襲撃者」が到着した瞬間、女性がクリスチャンの後ろポケットに手を入れて財布を盗んでいる様子も確認できます。

評点

好き 作品 脚本
米俵 3 4 4
イルカ 5 5 5
参加者1 2 4 2
参加者2 2 3 2
参加者3 3 3 2
参加者4 5 5 5
3.3 4.0 3.3

イルカ 2023.5.21

SNSシェア

フォローする